hero_computer_filter

Digital markedsføring – hvorfor ?

Online markedsføring er i takt med internettets udvikling blevet en af de hurtigst voksende marketingsmuligheder, og er en effektiv måde at målrettet sin markedsføring direkte til en segmenteret målgruppe, og måle effekten direkte.

De mange digitale muligheder, gør det muligt at måle effekten 100% af hver kroner man investere i sine kampagner.

5 grunde til hvorfor du skal satse digitalt

  • Ram dine kunder når de er 110% købsmotiverede for netop dit produkt, og følg folk der tidligere har vist interesse for din virksomhed på Facebook, dit website eller via dit nyhedsbrev rundt på nettet via retargeting kampagner
  • Få et klart billede af præcist hvad du får ud af hver krone du investere i din markedsføring
  • Få super optimeret, effektiv og prisbillig markedsføring
  • Vidste du at dine kunder er online mange gange dagligt?
    – f.eks. tjekker en gennemsnitlig Facebook bruger sin profil cirka 15 gange dagligt
  • Du er altid lige ved hånden – aldrig længere væk end din kundes mobil

JA DA – det virker super smart, men jeg kan ikke overskue det i hverdagen?

Vi kan ikke alle være gode til alting – og det er heller ikke meningen. Du skal bruge tid på det der giver mening i din butik.

Derfor har vi som noget nyt sammensat et særligt abonnement for de kunder som gerne vil have en håndholdt digital markedsførings indsats, og som gerne vil have helt styr på budgettet hver måned.

CASE

Skærmbillede 2018-01-17 kl. 13.04.48

Se hvordan Dyretelepatør Ditte Young fik fordoblet sin liste af nyhedsbrevsmodtagere på 5 dage for kr. 1500,-
Til en pris på fra kun 1.70 pr mailadresse

Formålet med kampagnen
Ditte ønskede at få flere tilmeldinger til hendes nyhedsbrev, således hun kunne sende info ud løbende om kurser og uddannelser.

Hvad gjorde vi i praksis? 
Vi opsatte  lead-kampagne på Facebook hvor folk kunne vinde billetter. Her kunne man deltage i lodtrækningen om billetter og tilmelde sig nyhedsbrevet i en formular direkte på Facebook.

Annoncen blev sat op, så den henvendte sig til Dittes følgere på Facebook, vi indsatte en sporings pixel på Dittes website – således vi også kunne målrette annonceringen ud mod de som havde besøgt hendes website.
Desuden opsatte vi kopi-målgrupper (folk som mindede om dem hun tidligere havde været i kontakt med) således annoncen kun blev vist, for dem som i forvejen havde vist interesse for Dittes arbejde.
Kampagnen blev desuden løbende optimeret, ift. at få det maksimale ud af budgettet, og for kun at bruge penge på de målgrupper som gav de billigste konverteringer (resultater)

Skærmbillede 2018-01-15 kl. 18.45.18

Hvorfor var det en fordel? 
For at udnytte budgettet bedst muligt, kan man ved hjælp af retargeting målrette sin FB-annoncering mod den målgruppe som med størst mulig sandsynlighed er disponeret for at ville købe (nemlig dem som i forvejen har vist interesse for dig virksomhed) , dermed spilder du ikke dine penge på at vise annoncen til mennesker som alligevel har langt til et køb.

Resultatet
Dittes nyhedsbrevsliste blev fordoblet på 5 dage
Budgettet på annoncen var kr 1500
Dertil kom opsætning og optimering

Ditte_portræt_og_pressebilleder_44_Ditte skrev efter sine 2 første kampagner

– “Er meget tryg ved kampagnerne og føler mig holdt i hånden i et system jeg ikke evner at sætte mig ind i.
Det digitale abonnement giver mig en tryghed og et overblik over min digitale markedsføring, og sikrer mig en professionel eksekvering af dette i hverdagen, så jeg kan koncentrere mig om at gøre det jeg er bedst til.

Et digitalt abonnementet består af 

  • 4-6 fysiske statusmøder, med rådgivning, strategi og kampagner fastlægges for det kommende kvartal
  • 4-8 nyhedsbreve (tekst og udsendelse)
  • 4-? retargeting Facebook kampagner  (indhold, opsætning af business manager, målgrupper, optimering)
  • 4-10 ad hoc rådgivningstimer ift øvrige digitale tiltag (indhold på Facebook, strategi etc.)

Vi samarbejder med en række dygtige og super skarpe hjerner som hjælper os med at opnå de allerbedste resultater – og til en fast pris hver måned så du ved præcis hvad du kan regne med.

Vil du hellere selv – så er det digitale tjek-up nok mere dig

Har du en klar digital strategi?
Ved du hvad præcist hvilke indsatser der virker og hvordan du får de bedste resultater?

Mangler du viden eller inspiration til de mange digitale muligheder der findes idag?
Eller savner du input til hvordan du fremover kan udnytte internettets mange muligheder endnu bedre?

Digitale Tjek-Up – måske noget for netop dig?

Her får du en klar og konkret gennemgang, sparring og en guide til hvordan din virksomhed kan skabe endnu bedre resultater online, og så kan du selv fortsætte derfra